Niepubliczne
Centrum Edukacji

w Limanowej
Szkolenia z podstaw logopedii dla nauczycieli
Zapraszamy na warsztaty

Podstawy logopedii dla nauczycieli i rodziców

 

1. Komunikacja językowa dziecka do 2 roku życia – oczekiwane umiejętności, rozwój mowy i języka dziecka do 24 m.ż.

2. Komunikacja językowa dziecka po 2 roku życia – oczekiwane umiejętności, rozwój mowy i języka dziecka po 24 m.ż.

3. Wczesna diagnoza zaburzeń komunikacji językowej, wady wymowy, niezakończony rozwój mowy czy opóźniony rozwój mowy – charakterystyka zaburzeń komunikacji językowej, postepowanie logopedyczne, strategie postępowania przy ocenie sprawności narządów artykulacyjnych.

4. Uczniowie z zaburzeniami komunikacji językowej w placówkach publicznych – profile uczniów, współpraca z rodzicami, strategie działania.

5. Trudności uczniów na dalszych etapach nauki – charakterystyka trudności będących następstwem zaburzeń mowy występujących w wieku przedszkolnym.

6. Ćwiczenia stymulujące rozwój mowy – prezentacja pomocy, omówienie przykładowych ćwiczeń wspierających rozwój mowy i usprawniających narządy artykulacyjne.

 

Cele szkolenia:

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawową wiedzą dotyczącą rozwoju mowy dziecka, rozpoznaniem opóźnionego rozwoju mowy czy wad wymowy, charakterystyką trudności, z jakimi borykają się dzieci z zaburzeniami mowy w środowisku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Uczestnicy zdobędą także umiejętności oceny sprawności narządów artykulacyjnych i ich usprawniania, jak również praktyczne zdolności wspierania rozwoju mowy dzieci we wczesnym dzieciństwie.

 

Charakterystyka grupy odbiorczej:

- nauczyciele przedszkolni i wczesnoszkolni, a także nauczyciele języka polskiego wyższych etapów edukacji;

- rodzice;

- pedagodzy (rady pedagogiczne) i inni terapeuci.

 

 

 

Terapia logopedyczna dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

 

1. Spektrum zaburzeń autystycznych.

2. Autyzm a zespół Aspergera – diagnoza różnicowa.

3. Zachowanie językowe w autyzmie – charakterystyka.

4. Terapia logopedyczna – planowanie, współpraca z rodzicami i innymi terapeutami.

5. Przykładowe ćwiczenia terapeutyczne.

 

Cele szkolenia:

Celem szkolenia jest przybliżenie uczestnikom wiedzy na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu, omówienie kontinuum autystycznego, charakterystyka porównawcza autyzmu i zespołu Aspergera, prezentacja zachowań językowych typowych w zaburzeniach ze spektrum autyzmu, a także specyfiki rozwoju języka w tych zaburzeniach. Uczestnicy zyskają również praktyczne umiejętności możliwe do wykorzystania w terapii logopedycznej dziecka autystycznego.

 

Charakterystyka grupy odbiorczej:

- osoby (nauczyciele, wychowawcy, terapeuci) zainteresowane problematyką pracy z dziećmi autystycznymi, pracujący z dziećmi autystycznymi lub planujący rozpocząć taką pracę.

 

 

25 września 2019
RODO - KLAUZULA INFORMACYJNA
    Copyright Niepubliczne Centrum Edukacji & NPDN, Limanowa 2013
    Wszelkie prawa zastrzeżone!
    Realizacja:

    Przydatne linki

    Więcej informacji na temat plików cookies (tzw. ciasteczka) znajduje się w Polityce prywatności. Przeglądanie naszych stron bez zmiany ustawień przechowywania plików cookies oznacza, że będą one zapisywane na posiadanym urządzeniu. Aby potwierdzić i zamknąć komunikat kliknij krzyżyk w prawym górnym rogu ramki.